
Veel gestelde vragen (FAQ)
1. Bestellen
1.1 Ik wil voor het eerst online schoenen bestellen bij Shoemixx.nl, hoe werkt dit?
Selecteer een schoen en selecteer de juiste schoenmaat.
Klik vervolgens op de "Bestellen" button, de schoen is nu toegevoegd aan de online bestellijst.
Het winkelmandje is een tijdelijke opslaglocatie waarin je schoenen verzamelt die je online wilt aanschaffen.
Heb je de schoen(en) gevonden en is je online bestelling compleet in het winkelmandje?
Je kunt op elk moment op het winkelmandje klikken om de bestelling af te ronden.
Het winkelmandje vindt je rechtsboven op elke webpagina.
Na het klikken op het winkelmandje krijg je een overzicht van de bestelling te zien, in dit overzicht kun je nog wijzigingen aanbrengen.
Na het plaatsen van de eerste bestelling ontvang je automatisch een wachtwoord om bij een volgende bestelling direct in te kunnen loggen met het opgegeven e-mailadres.
Het voordeel van inloggen is dat de gegevens (o.a. NAW) al ingevuld zijn, dit versnelt het bestelproces.
De toegang tot het account is beveiligd met een wachtwoord, het wachtwoord is op elk moment te wijzigen en op te vragen via je accountpagina.
1.2 Mijn maat is niet beschikbaar, komt deze nog binnen?
Het is mogelijk dat sommige schoenen of schoenmaten (tijdelijk) uitverkocht zijn via de website. Afhankelijk van de voorraad worden deze artikelen online weer aangevuld. Is je schoenmaat op dit moment niet voorradig? Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice via telnr: 088-0088290 of via [email protected]
Het is niet altijd direct bekend of een artikel nog binnen komt. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of via telefoonnummer 088-0088290.
1.3 Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?
Heb je een kortingscode ontvangen en wil je deze verzilveren bij een aankoop? Dit kan door de code in te voeren in het daarvoor bestemde invoerveld bij Stap 1 (winkelmandje) in het betaalproces.
2. Betalen en geldzaken
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je hebt bij Shoemixx de keuze uit de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDEAL
- Creditcard
- Afterpay (achteraf betalen middels acceptgiro, + € 2.95 toeslag)
- PayPal
- Bancontact
- Fashioncheque
- VVV Cadeaukaart
2.2 Hoe werkt betalen via internet?
Klik hier voor een overzicht van de beschrijvingen per betaalwijze.
3. Bezorging en verzendkosten
3.1 Op welke manier(en) kan ik de online bestelling ontvangen?
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
- Op het aangegeven huisadres
- Op een ander adres dat is opgegeven bij het bestelproces als afleveradres (bijv. het adres van uw werk)
Je kunt de keuze bij het doorlopen van het bestelproces maken.
3.2 Wat is de levertijd van een bestelling?
De online bestelling wordt zo snel mogelijk geleverd. Wij streven ernaar om de bestelling binnen 1 tot 2 dagen aan te bieden. Vaak wordt de bestelling al de volgende dag geleverd.
Via de gemailde track&trace code kun je zelf de status van je zending bekijken.
3.3 Betaal ik verzendkosten bij een bestelling?
Indien de totale orderwaarde € 39.95 of hoger is dan betaal je geen verzendkosten.
Is de totale orderwaarde hieronder dan betaal je een bijdrage van € 3.95.
Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaald) verzendkosten worden terugbetaald.
Indien een deel van de bestelling wordt geretourneerd zullen de (indien betaald) verzendkosten niet worden terugbetaald.
3.4 Ik ben niet thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, wat nu?
Ben je niet thuis als PostNL bij de bestelling komt afleveren?
Dan kan het zijn dat jouw bestelling bij de buren is afgegeven.
Mocht dit het geval zijn dan zal de bezorger dit melden middels een briefje met daarbij vermeld het huisnummer waar de zending is afgegeven.
Indien de melding staat weergegeven dat de bezorger op een later tijdstip terugkomt kun je op jouw.postnl.nl een eigen aflevervoorkeur doorgeven voor de tweede bestelpoging.
Let op: wijzigingen kunnen op de dag van de eerste bezorgpoging tot 23.00 uur worden doorgevoerd. Voer je geen wijziging door? Dan wordt de zending, volgens onze standaardprocedure, de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden op het aangegeven adres.
Hoe werkt het?
Op de website jouw.postnl.nl kun je zien wanneer en hoe laat het pakket wordt afgeleverd. Ben je niet thuis op deze dag en tijdstip? Dan laat de pakketchauffeur een bericht achter. Op dit bericht staat een unieke ‘Niet-thuis-code’. Met deze code is het mogelijk om op de website PostNL een keuze voor de tweede bezorging te maken. Als ontvanger van een pakket heb je de volgende twee keuzes:
Andere dag en tijd / dagdeel
Je kunt ervoor kiezen het pakket op een andere dag te laten bezorgen. Je krijgt daarbij de keuze om een andere dag van aflevering aan te geven tot een week vooruit;
Bezorgen bij de buren
Voor deze tweede bezorgpoging kun je kiezen voor een afleveradres met dezelfde postcode. Bij deze keuze kan ook de optie dag met tijd worden meegenomen.
4. Ruilen en retourneren
4.1 Hoe kan ik een artikel retourneren?
Retourneren via de post.
De bestelling kan retour worden gestuurd naar onderstaand retouradres, gebruik hiervoor het bijgeleverde retouretiket.
Vergeet niet het retourformulier mee te sturen.
Adresgegevens Shoemixx
Shoemixx
Antwoordnummer 590
2132 WB Hoofddorp
Vind hier een PostNL postkantoor of afgiftepunt bij jou in de buurt.
Klik hier voor de procedure voor ruilen en retourneren.
4.2 Ik wil een bestelling ruilen per post, kan dat?
Ruilen per post is mogelijk door het artikel retourneren en een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.
Bij het retourneren van een artikel wordt automatisch het aankoopbedrag teruggestort.
4.3 Kan ik schoenen ruilen voor een artikel met een andere prijs?
Je kunt een artikel artikel ruilen door deze te retourneren en een nieuwe bestelling in de webshop te plaatsen.
Bij het retourneren van een artikel wordt automatisch het aankoopbedrag teruggestort.
4.4 Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug ontvang als ik een artikel retour stuur?
Je hebt het recht om zonder reden en binnen 14 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet. Wanneer je van je aankoop af wilt zien, dien je dit binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan Nelson te laten weten. Je ontvangt alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten terug binnen 14 dagen na herroeping. Shoemixx vindt service erg belangrijk waardoor wij een korte periode nastreven.
4.5 Hoe weet ik of Shoemixx mijn schoenen retour heeft ontvangen?
Wanneer de geretourneerde schoenen bij ons zijn aangekomen ontvang je een bevestiging per e-mail. De verwerkingstijd van een retourzending is gemiddeld 3 werkdagen na ontvangst van de zending.
5. Mijn account
5.1 Foutmelding bij inloggen account
Foutmeldingen met betrekking tot het e-mailadres en wachtwoord zijn vaak hoofdletter gerelateerd.
Beide invoervelden zijn hoofdletter gevoelig, let er dus op dat bv. Caps Lock niet aan staat.
5.2 Wachtwoord vergeten
Indien je het wachtwoord bent vergeten om in te loggen kun je klikken op 'wachtwoord vergeten' op inlogpagina.Na het invoeren van je e-mailadres zullen wij direct een nieuw wachtwoord toesturen.Dit wachtwoord kun je, na het opnieuw inloggen met het nieuwe wachtwoord, direct wijzigen bij de accountgegevens.
5.3 Ik heb een ander e-mailadres, wat nu?
Je kunt te allen tijde inloggen met je oude e-mailadres en bij de accountgegevens zelf je e-mailadres wijzigen.Mocht dit niet lukken kun je altijd contact opnemen via [email protected]
6. Artikelen en voorraden
6.1 Het gewenste artikel is niet op voorraad, komt dit nog binnen?
Het is niet altijd direct bekend of een artikel nog binnen komt.
Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via [email protected]
Laden..