Veel gestelde vragen (FAQ)
1. Bestellen
1.1 Ik wil voor het eerst online schoenen bestellen bij Shoemixx.nl, hoe werkt dit?
- Kies een schoen in de gewenste maat en plaats hem in het winkelmandje.
- Ga naar het winkelmandje en klik op "Bestellen". Heb je een kortingscode dan vul je deze in het winkelmandje in.
- Vul je e-maildres is in om de bestelbevestiging en communicatie te kunnen ontvangen.
- Vul de factuurgegevens in. Check deze goed, foutieve gegevens kunnen tot gevolg hebben dat het pakket retour wordt gestuurd. Klik vervolgens op "Bezorgmethode kiezen".
- Maak hier de keuze waar je de bestelling wilt laten leveren en klik op "Doorgaan".
- Selecteer de betaalmethode en volg de stappen die van toepassing zijn.
Binnen enkele minuten na het afronden van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail. De trackinglink volgt wanneer de bestelling meeggeven is aan DHL.
Tijdens het plaatsen van je bestelling kun je ook een Shoemixx-account aanmaken om volgende bestelling snel en makkelijk te kunnen plaatsen.
1.2 Mijn maat is niet beschikbaar, komt deze nog binnen?
Het is mogelijk dat sommige schoenen of schoenmaten (tijdelijk) uitverkocht zijn via de website. Afhankelijk van de voorraad worden deze artikelen online weer aangevuld. Is je schoenmaat op dit moment niet voorradig? Schrijf je in voor een voorraadupdate. Dit doe je door op het envelopje achter de gewenste maat te klikken. Vul je e-maildres in en we houden je op de hoogte wanneer de gewenste maat weer op voorraad is. Let op! Een voorraadupdate is geen reservering. Je dient zelf de bestelling te plaatsen.
Het is niet altijd direct bekend of een artikel nog binnen komt. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of via telefoonnummer 088-0088290.
1.3 Ik heb een kortingscode, hoe werkt dit?
Heb je een kortingscode ontvangen en wil je deze verzilveren bij een aankoop? Dit kan door de code in te voeren in het daarvoor bestemde invoerveld bij Stap 1 (winkelmandje) in het betaalproces.
2. Betalen en geldzaken
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Je hebt bij Shoemixx de keuze uit de volgende betalingsmogelijkheden:
- iDEAL
- Creditcard (Visa en Mastercard)
- Riverty (achteraf betalen, + € 2.95 toeslag)
- PayPal
- Bancontact
- Fashioncheque
- VVV Cadeaukaart
2.2 Hoe werkt betalen via internet?
Klik hier voor een overzicht van de beschrijvingen per betaalwijze.
3. Bezorging en verzendkosten
3.1 Op welke manier(en) kan ik de online bestelling ontvangen?
Er zijn verschillende manieren waarop we de bestelling snel kunnen leveren:
- Op het aangegeven huisadres
- Op een ander adres dat is opgegeven bij het bestelproces als afleveradres (bijv. het adres van uw werk)
- Levering bij een DHLPunt/DHLPakketautomaat
Je maakt de keuze bij de stap "Bezorgmethode kiezen" in het bestelproces.
3.2 Wat is de levertijd van een bestelling?
De online bestelling wordt zo snel mogelijk geleverd. Wij streven ernaar om de bestelling binnen 1 tot 2 dagen aan te bieden. Vaak wordt de bestelling al de volgende dag geleverd.
Via de gemailde track&trace code kun je zelf de status van je zending bekijken.
3.3 Betaal ik verzendkosten bij een bestelling?
Indien de totale orderwaarde € 39.95 of hoger is dan betaal je geen verzendkosten.
Is de totale orderwaarde lager dan betaal je een bijdrage van € 3.95.
Indien de gehele bestelling wordt geretourneerd zullen de verzendkosten worden terugbetaald. Wanneer er slechts een gedeelte van de bestelling wordt geretourneerd, worden de betaalde verzendkosten niet terugbetaald.
3.4 Ik ben niet thuis om de bestelling in ontvangst te nemen, wat nu?
Ben je niet thuis als DHL bij de bestelling komt afleveren?
Dan kan het zijn dat jouw bestelling bij de buren is afgegeven. Mocht dit het geval zijn dan zal de bezorger dit melden middels een briefje met daarbij vermeld het huisnummer waar de zending is afgegeven.
Indien de melding staat weergegeven dat de bezorger op een later tijdstip terugkomt kun je op www.dhlecommerce.nl een eigen aflevervoorkeur doorgeven voor de tweede bestelpoging.
Let op: wijzigingen kunnen op de dag van de eerste bezorgpoging tot 23.00 uur worden doorgevoerd. Voer je geen wijziging door of ben je te laat? Dan wordt de zending, volgens onze standaardprocedure, de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw aangeboden op het aangegeven adres.
Hoe werkt het?
Op de website www.dhlecommerce.nl kun je zien wanneer en hoe laat het pakket wordt afgeleverd. Ben je niet thuis op deze dag en tijdstip? Dan laat de pakketbezorger een bericht achter en is dit in de trackinglink ook te zien. Je kunt dan via de trackinglink die je per mail hebt ontvangen een voorkeur doorgeven voor de tweede bezorgpoging. Dit kan onder het kopje: "Iets anders afspreken".
Er worden hier vier keuzes gegeven:
- Andere dag en tijdvak
- Ander huisnummer (let op! deze moet dezelfde postcode hebben)
- DHLPunt
- Afgesproken plek(let op! De voorwaarden voor deze optie zijn anders en maakt de ontvanger verantwoordelijk in geval van vermissing of diefstal)
De voorkeur kan tot 23:00 op de dag van de eerste poging doorgegeven worden. Komt de wijziging te laat binnen zal deze niet meer opgenomen worden in de route.
4. Ruilen en retourneren
4.1 Hoe kan ik een artikel retourneren?
De bestelling kan retour gestuurd worden naar onderstaand retouradres. Gebruik hiervoor het verzendlabel op de verzenddoos, dit is tevens het retourlabel. Zo kun je de bestelling kosteloos retourneren. Vergeet niet het retourformulier mee te sturen.
Adresgegevens Shoemixx:
Shoemixx
Willem Brocadesdreef 1
2132 PV Hoofddorp
Vind hier een DHL postkantoor of afgiftepunt bij jou in de buurt.
Klik hier voor de procedure voor ruilen en retourneren.
4.2 Ik wil een bestelling ruilen per post, kan dat?
Ruilen per post is niet mogelijk. Om het juiste artikel of juiste maat te ontvangen zal er een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden. Bij het retourneren van de eerste bestelling wordt automatisch het aankoopbedrag teruggestort.
4.3 Kan ik schoenen ruilen voor een artikel met een andere prijs?
Ruilen per post is niet mogelijk. Om het juiste artikel of juiste maat te ontvangen zal er een nieuwe bestelling geplaatst moeten worden. Bij het retourneren van de eerste bestelling wordt automatisch het aankoopbedrag teruggestort.
4.4 Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug ontvang als ik een artikel retour stuur?
Je hebt het recht om zonder reden en binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling de aankoop van één of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in de winkel doet. Zie ook onze retourvoorwaarden voor meer informatie. Wanneer je van je aankoop af wilt zien, dien je de bestelling binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Je ontvangt de terugbetaling van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen na retourzending. Shoemixx vindt service erg belangrijk waardoor wij een korte periode nastreven.
4.5 Hoe weet ik of Shoemixx mijn schoenen retour heeft ontvangen?
Wanneer de geretourneerde schoenen bij ons zijn aangekomen ontvang je een bevestiging per e-mail. De verwerkingstijd van een retourzending is gemiddeld 3 werkdagen na ontvangst van de zending.
5. Mijn account
5.1 Foutmelding bij inloggen account
Foutmeldingen met betrekking tot het e-mailadres en wachtwoord zijn vaak hoofdletter gerelateerd.
Beide invoervelden zijn hoofdletter gevoelig, let er dus op dat bv. Caps Lock niet aan staat.
5.2 Wachtwoord vergeten
Indien je het wachtwoord bent vergeten om in te loggen kun je klikken op 'wachtwoord vergeten' op inlogpagina. Na het invoeren van je e-mailadres zullen wij direct een nieuw wachtwoord toesturen. Dit wachtwoord kun je, na het opnieuw inloggen met het nieuwe wachtwoord, direct wijzigen bij de accountgegevens.
5.3 Ik heb een ander e-mailadres, wat nu?
Je kunt te allen tijde inloggen met je oude e-mailadres en bij de accountgegevens zelf je e-mailadres wijzigen. Mocht dit niet lukken kun je altijd contact opnemen via [email protected].
6. Artikelen en voorraden
6.1 Het gewenste artikel is niet op voorraad, komt dit nog binnen?
Het is niet altijd direct bekend of een artikel nog binnen komt.
Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice via [email protected]
7. Reviews
7.1 Hoe komen de beoordeling over Shoemixx op Trustpilot tot stand?
Enkele weken na het plaatsen van een bestelling nodigen wij een deel van onze klanten automatisch per email uit om hun ervaringen met Shoemixx te delen in de vorm van een review. De selectie van klanten die wordt uitgenodigd is volledig willekeurig en niet afhankelijk van contact met onze klantenservice of andere kenmerken.
Beoordelingen van andere klanten zijn terug te vinden op ons TrustPilot profiel. De ervaringen van klanten die daadwerkelijk een aankoop hebben gedaan zijn herkenbaar aan de aanduiding “Verified”. De beoordelingen die door TrustPilot worden weergegeven worden niet door ons geselecteerd of aangepast, ongeacht of deze positief of negatief zijn. Meer informatie over het review-beleid van TrustPilot.
Laden..